Kockázatos pénzkereseti lehetőségek kiszűrése

kockázatos lehetőség

Legutóbb arról írtam, hogyan válasszunk internetes munkát. Ott megígértem, hogy írni fogok arról, hogyan kerüljük el és szűrjük ki a rizikós pénzkereseti lehetőségeket. Előfordul, hogy már az elejétől fogva gyanús a dolog. Az is lehet, hogy minden rendben tűnik. De legyünk óvatosak és egészséges kritikai érzékkel vizsgáljuk meg a következő esetekben azokat a lehetőségeket, amiket ajánlanak nekünk, vagy rátalálunk az interneten.

A következő gyanús jelek, nem fontossági sorrendben következnek, hanem ahogy eszembe jutnak.

  1. Van belépési díj, amiért cserébe semmit nem kapsz a regisztráción kívül

    Ha olyan lehetőséget találunk, amiben azt mondják, hogy regisztrációs díj van, akkor legyünk óvatosan és járjuk körül jobban a témát. Ha a regisztrációs díjért semmi kézzelfoghatót nem kapunk, akkor felmerülhet a pilótajáték gyanúja. Persze előfordulhat, hogy a regisztráció során kapunk valami induló csomagot, prospektusokat, vagy termékmintákat. Akkor akár jogos is lehet, feltéve ha nincsenek túlárazva. Tisztességes cégeknél ezeken nem akarnak profitot termelni maguknak, hanem a sikeres indulást akarják elősegíteni.

  2. Plusz befizetett pénzhez (“magasabb” csomaghoz) kötött gyorsabb kereseti lehetőség

    Láttam már olyan online “üzleti” lehetőséget, ahol azt mondták, hogy egy x összeg jár jutalékként egy bizonyos tevékenységért. Ez tipikusan olyan mennyiségű tevékenységért jár, amit túl sokáig tart teljesíteni. Viszont ha befizetsz egy plusz csomagra, akkor azonnal gyorsítópályára tesznek és ígéretük szerint így hamarabb és esetleg több jutalékot kaphatsz az alap verzióhoz képest.
    Ez is tipikus pilótajáték, mert ebből a plusz befizetésből fizetik a korábban csatlakozottaknak a jutalékot.

  3. Nem kézzelfogható a termék, vagy  a szolgáltatás, amit tovább kell ajánlani

    Tudom, hogy sok olyan cég van, ahol nem fizikailag kézzel fogható termékeket forgalmaznak, hanem valamilyen szolgáltatást, vagy szoftvert. Ezek között vannak tisztességes vállalkozások is, de ha csökkenteni akarjuk a rizikót leendő üzletünkben, akkor én fokozottan óvatos lennék a virtuális termékeket, szolgáltatásokat nyújtó lehetőségekkel kapcsolatban. Sajnos több ilyen cég is eltűnt már a süllyesztőben az elmúlt években. Például volt egy online videókonferencia és videó e-mail küldő szolgáltatást nyújtó cég, ami jópár évig tudott működni, mire becsődölt. Igazából azt sem lehetett rámondani, hogy pilótajáték, mert volt szolgáltatás, amit a havi díjért nyújtott, csak éppen nem volt életképes a modell, hiszen rengeteg ingyenes alkalmazással ki lehetett váltani. Konkrétan, ha valaki nem volt érdekelt az üzleti része miatt, az önmagában nem vette volna meg a terméküket saját használatra.

  4. Ha nem lenne jutalékrendszer, akkor nem vennénk meg, nem használnánk a terméket

    Erre utaltam az előbbi pontban a videókonferenciás példával. Az biztos, hogy ha például olyan MLM céget vizsgálunk, ahol olyan termékekkel foglalkoznak, aminek termékeit nem vennénk meg egy sima bolt polcán például az ára miatt, mert olyan drága, vagy épp amúgy nincs rá szükségünk, akkor azt inkább kerüljük el. De az is visszatartó erő kell legyen, ha olyan mennyiségű terméket kellene minden hónapban megvenni a jutalékra jogosultsághoz, amit egyszerűen nem tudunk elhasználni és csak halmozódna hónapról, honapra a készletünk belőle, akkor szintén legyen bennünk egy egészséges óvatosság!

  5. Vadonatúj, forradalmi találmány és megoldás, amit a cég kínál

    Tudom, hogy sok olyan cég volt már a történelem során, aminek nagyon jó lett volna az indulásakor részvényt venni, mert évekkel később óriási sikersztori lett belőlük. De azért, ha megnézzük a statisztikai adatokat, akkor bizony nem minden cégből lesz Google, vagy Apple siker. Sőt! Az induló vállalkozások esetén a legóvatosabb becslések szerint is 90 százalékban bukás lesz a végeredmény. Szóval 100 cégből 90, valószínüleg 2-5 éven belül csődbe megy, vagy csak vegetál.
    Tehát ha kerülni akarjuk a rizikót, akkor ne olyan cégekbe invesztáljuk a pénzünket és energiánkat, amelyik valami forradalmian új dologgal rukkol elő. Ugyanis lehet belőle óriási siker, de akármilyen tutinak tűnik a dolog és akármilyen profi prezentációkon vízionálják a fantasztikus jövőbeni sikert, a statisztikák alapján nagyon valószínű, hogy ez nem így lesz. És inkább kevésbé valószínű a tuti siker. Sajnos!

  6. 5 évnél fiatalabb a cég, amit le is lehet ellenőrizni

    Az előző ponttal szorosan összefügg ez az 5 éves limit. Ha egy cég túlélt 5 évet ésúgy tűnik sikeres, akkor már akár rendben is lehet. Persze garancia nincs semmire, de a statisztikák itt már pozitívak és inkább valószínű, hogy egy prosperáló vállalkozásról van szó, mert 5 év alatt általábban mindig előfordulnak hullámvölgyek és ha egy cég ezeket az akadályokat le tudta kűzdeni, akkor esélyes, hogy ezt a jövőben is meg tudja majd csinálni. Persze láttam már olyan céget megremegni és kivonulni Európából, amelyik épp 10 éves évfordulóját tartotta, de azt mondom, hogy 5 évnél fiatalabb cégeknél legyünk óvatosak. A többi már szóba jöhet.

  7. Ha józan paraszti ésszel, objektívan végiggondolva nem látjuk, hogy miből van profitja a cégnek, amiből fizetni tud

    Sajnos nap, mint nap látok olyan toborzó hirdetéseket Facebook csoportokban, ahol olyanokkal csábítják az embereket a hálózatukba, hogy “Már a regisztrációval x összegre vagy jogosult!” Azt hiszem legutóbb kb. 100 dolláros összeggel láttam, amit a regisztrációért cserébe kapsz. Persze nem egy az egyben dollárért, hanem valamilyen kitalált új kripto pénzben jár. Csak a fejemet tudom ilyenkor fogni, hogy az információ hiánya és az adott területen lévő tudatlansággal hogy meg tudnak embereket vezetni. De tegyük fel, hogy egy csoda folytán tényleg fizet egy cég 100 dollárt a regisztrációért. Gondoljuk tovább adolgot. Miből fizeti ki ezt a cég? A semmire ad majdnem 30000 forintot? És ez csak 1 ember. Mi van, ha regisztrál 100, vagy épp 1000, mert ingyenes? Az mennyi is forintban? Felfelé kerekítve durván 30.000.000 forint! 30 millió! Egyszerű kérdésem van. Miből?
    Tehát tessék jól belegondolni egyszerű józan paraszti ésszel is egy-egy ajánlatba a cég szemszögéből is. Vajon fentartható az üzleti modell? Van miből kifizetni az ígért jutalékot? Ha igen, akkor miből? Van olyan legális tevékenysége, amiből akkora profitot tud termelni, hogy kifizesse ezeket az összegeket?

  8. Nincs konkrét értékteremtés, csak toborzás

    Ez a klasszikus pilótajáték. Tulajdonképpen csak azért lépnek be az emberek, hogy pénzzt kereshessenek. Pénzt jutalékként kapnak, ha becsatlakoztatnak másokat is a rendszerbe, ami valamekkora belépési díjhoz van kötve. Sokszor ez valami minimális összeg. Akár 5-10 dollárnyi. Pont azért, hogy rengetegen belépjenek egy “legfeljebb buktam 2000 forintot” felkiáltással. Néha valami digitális termékkel próbálnak valami alibi terméket bevinni a rendszerbe, hogy azt mondhassák, nem vagyunk piramis, mert van termékünk. De sokszor az a termék egy olyan dolog, amit sem előállítani nem kell, csak egyszer és számtalan példányban sokszorosítható. Például egy-egy e-book, vagy oktatási anyagok videó formájában. Pár éve bukott be egy ilyen rendszer. Az volt a lényege, hogy online oktatási anyagokat kaptak a belépők, amiben tulajdonképpen arra tanították őket, hogyan tudják online hatékonyabban eljuttatni másokhoz a cég ajánlatát. Aztán egyre drágább oktató anyagokat vehettek, amivel nagyobb jutalékra voltak jogosultak. De ez is egy öördögi kör volt. A termék tulajdonképpen az volt, hogy minél jobban tudják ajánlani a terméket. A szomorú az, hogy az olyan cégek, amiknél van egy ilyen látszólagos termék, az akár évekig is el tud működni, ha nem túl mohók a kitalálói.

  9. Egzotikus, adóparadicsomokban bejegyzet cégek

    Végül, de nem utolsó sorban, hiszen szinte még bőven van óvatosságra intő jel egy-egy lehetőségnél, azt említeném meg, hogy mindenképpen érdekes dolog, ha egy cég székhelye egy adóparadicsomban van bejegyezve. Ha például a Seychelle-szigetek figyel ránk a cégadatoknál, akkor kapcsoljon be bennünk egy figyelmeztető lámpácska és nézzük meg sokkal alaposabban a részleteket és ne csak az előnyeit az ajánlatuknak!

Remélem tudtam pár támpontot adni ahhoz, hogy kicsit más szemszögből is meg tudd vizsgálni azokat a lehetőségeket, amiket találsz az interneten, vagy ajánlanak! Ha eseteg nem vagy biztos a dolgodban, nyugodtan keress meg és véleményezem azt, amiben nem vagy biztos. Garanciát nem tudok vállalni, csak azt, hogy több, mint 17 év online pénzkeresés tapasztalatával elmondom, mit gondolok.
Mivel az én szabadidőm is véges, ezért kérlek csak akkor keress, ha valóban segítséget szeretnél kérni. Üzleti lehetőségek ajánlásával ne engem keress meg, mert én már megtaláltam azt a céget és lehetőséget, ami az én, átlagnál magasabb biztonsági tényezőimnek is bőven megfelelt. Erről egyébként egy következő bejegyzésben fogok írni. Leírom, hogy milyen szempontoknak kellett megfelelnie nálam egy cégnek és üzleti lehetőségnek, hogy adjam hozzá a nevem, de legfőképp az időmet és energiámat, mert abból csak korlátozott mennyiséggel rendelkezem és jól akarok vele gazdálkodni. 🙂

Akkor találkozzunk legközelebb! Ha addig is kíváncsi vagy arra, hogy én mit választottam, látogass el a főoldalamra és kérd az információt!

Szerintem ez is érdekelhet!