Ellenőrzőlista a korrekt MLM cég kiválasztáshoz

Csak, hogy ne hibázz, mert az sokba fájhat!

Azt hogy a rengeteg lehetőség közül konkrétan melyik MLM céget választja az ember, az egyáltalán nem mindegy. Sőt, ezen múlik a legfontosabb. A hosszú távú siker és a nyugodt éjszakák.

Nagyon sok csábító ajánlatot próbálnak lenyomni az emberek torkán és rengetegen az alapján döntenek, hogy milyen szimpatikus volt az előadó, vagy a bemutató, amit látott, hallott. Akiben pedig ott van a tettrekészség és akarat, az hamar bele is vág az első jónak tűnő lehetőségbe.

Viszont mindenképpen azt javaslom, hogy a következő ellenőrzőlistán mindenképpen menj végig, ha neked is szembe jön egy tuti üzlet. Szerencsére elég egyszerűen ki lehet szűrni a simlis dolgokat. De most fel fogom sorolni azokat a tényezőket is, amik akár egy teljesen legális és korrekt cég esetén is bizony kockázati tényező lehet. Ezek a szűrők az én saját szubjektív szelektáló tényezőim, amik az eddigi tapasztalataimon alapulnak.

És akkor lássuk a listát, ami alapján ki tudod szűrni a rizikós dolgokat. Ne feledd, ez a legfontosabb mozzanat a hálózatépítői karrierhez!

1. Mi a termék?

A cég alapvető célja, hogy a termékeit értékesíteni tudja és ezzel generáljon forgalmat. Tehát az egyik leglényegesebb dolog az maga a termék. Nem mindig fizikai terméket árul a cég. Van, hogy valamilyen szolgáltatást értékesít. De mindegyik esetben igaznak kell lennie a következő feltételeknek, különben nem lehet sikeres az üzlet hosszú távon!

  • Van igény a termékre?
  • Elég nagy a piaca a terméknek? Tömeges igény van rá?
  • A terméket akkor is megvásárolnák, ha nem lenne mögötte üzleti lehetőség?
  • A termék ára rendben van? Nem túlárazott? (jó ár-érték arány)
  • Folyamatosan fogyó cikkről van szó? Mondjuk havonta újra szükség van rá?
  • Sok olyan embert ismersz, akinek szüksége van a termékre?

Ezek lehet, hogy nem tűnnek nagy dolognak, de egy sikeres üzlet ezek nélkül nem lehet hosszú távon működtetni, felépíteni. Ha csak az egyikre is nem a válasz, akkor nem lesz belőle soha passzív jövedelem.

2. Van belépési díj?

Ha olyan lehetőséget találunk, amihez regisztrációs díj befizetésével lehet csatlakozni, akkor legyünk óvatosak és járjuk körül jobban a témát. Ha a regisztrációs díjért semmi kézzelfoghatót nem kapunk, akkor felmerülhet a pilótajáték gyanúja. Persze az is előfordulhat, hogy a regisztráció során kapunk valami induló csomagot, prospektusokat, vagy termékmintákat és ilyenkor jogos is lehet ez a költség, feltéve ha nincsenek túlárazva. Tisztességes cégek ezeken nem akarnak profitot termelni maguknak, hanem a sikeres indulást akarják elősegíteni.

3. Hány éves a cég?

Én személy szerint egy 5 éves limitet ajánlok arra, hogy csökkentsük a rizikót a cég bedőlésével kapcsolatban. A legtöbb gyenge teljesítményű, instabil és nem megbízható cég egész egyszerűen csődbe megy, eltűnik a piacról az indulásától számított 5 éven belül.

Szóval ha az általad kiszemelt cég már megélte 5. születésnapját, akkor már túl van az indulás utáni lehetséges buktatókon és sikeresen vett már egy-két hullámvölgyet. Így valószínű jól határozták meg a pénzügyi startégiáját és stabil a működése.

Persze ez sem garancia mindenre, de szerintem ez egy nagyon jó szűrő. Bár tudom sok embernek épp az a csábító, hogy ott legyen az elején valami újnak, de azzal tisztában kell lenni, ezeknél óriási a kockázat is.

Nem mellesleg egy jól működő MLM cégnél teljesen mindegy, hogy mikor száll be az ember. Meglepőnek tűnhet, de ha 30 éves a cég, akkor is ugyanolyan eséllyel lehet benn a sikeres az ember.

4. Megbízhatóság

A megbízhatóság egy kicsit nehezen megfogható tényező, de azért lehet pár dolgot objektívan is ellenőrizni. Az egyik ilyen például, hogy hová van bejegyezve a cég székhelye. Ha például azt látod, hogy valami adóparadicsomban, például a Seychelle-szigeteken van a cég bejegyezve, akkor  azért kapcsoljon be a gyanakvó üzemmódunk.

Egy korrekt cég nem keresi az ilyen kiskapukat.

De mindenképpen javasolom, hogy kutakodj egy kicsit a cég után az interneten. Biztos találsz majd véleményeket róla. Abban is biztos vagyok, hogy lesznek negatív vélemények, mert sok csalódott ember van ezen a piacon és van aki élből MLM ellenes, ezért szerintük minden ilyen cég csaló. Ezt nem tudod elkerülni még a legmegbízhatóbb cégek esetében sem. De azért nem mindegy, hogy tele van negatív és  csalódott kommenttel egy cégről a net, vagy minimális ezeknek a száma.

5. Indulási költségek

Sajnos jópár lehetőség egy jó nagy induló csomaggal „kötelezi” az indulást. Tudnod kell, hogy ha neked ilyen üzletet ajánlanak, akkor az nem túl tisztességes ajánlat. Mindenképpen gondold meg. de én egyáltalán nem javaslom, hogy ilyen üzlethez csatlakozz. Ezek a cégek az óriási induló bónuszokra gyúrnak, amik hosszú távon nem tartható fent csak folyamatos hajtással és értékesítési kéynszerrel. Ezek a rendszerek soha nem fognak passzív jövedelemet eredményezni és ez is csak egy mókuskerék lenne. Márpedig az MLM vállalkozásokkal épp az ellenkezőjéért dolgoznak a tagok.

Természetesen azzal nincs gond, ha ingyenesen lehet regisztrálni, de aki akar, az válogathat különböző termékcsomagokból magának, ha akar. De csak ha akar. Ugyanis sokszor ezek a csomagok esetleg kedvezőbb árakat jelenthetnek a mennyiségi vásárlás miatt.

De egy korrekt MLM céghez ingyenesen lehet csatlakozni, regisztrálni.

 

6. Oktatási, képzési rendszer

Mindenképpen érdemes megkérdezni, vagy utánanézni, hogy az adott cégnek van-e, illetve ha van, akkor milyen oktatási, képzési rendszere van. Ugyanis senki nem úgy születik, hogy tudná hogyan kell profin elindítani egy vállalkozást, vagy egy törzsvásárlói hálózatot felépíteni.

Egy sikeres cég nagy gondot fordít arra, hogy a munkatársai jól és sikeresen tudjanak dolgozni. Ehhez általában saját képzési rendszert biztosítanak. Az viszont legyen gyanús, ha ezért jó sok pénzt kérnek és ráadásul mondjuk kötelezőek, vagy ettől tesznek függővé bizonyos előnyöket.

Ha a cégnek esetleg nincsenek saját oktatási anyagai, akkor még mindig ott van annak a lehetősége, hogy az úgynevezett felsővonal, ahová csatlakozni szeretnél, rendelkezik-e ilyennel. Ha nem, akkor fennáll a veszélye, hogy esetleg magadra maradsz a kérdéseiddel, ha valami problémába ütközöl.

oktatás

7. A jutalék. Kompenzációs terv.

Jutalékról már biztos hallottál, de vajon mi az a kompenzációs terv? Nos, így szokták hívni az MLM cégek jutalék kifizetési rendszerét. Ebben szerepelnek a mindenféle százalékok, feltételek, a bónuszok fajtái és részletes leírása.

Ezek elsőre….aztán másodikra és amúgy harmadikra is kínainak tűnnek egy olyan embernek, aki először lát ilyet. Szóval ne ijedj meg, ha te nem érted, ha belenézel. 🙂

Azt érdemes megkérdezned, hogy a jutalékoknak mi a feltétele? Tehát mit kell tenni, elérni ahhoz, hogy jogosult legyél a jutalékra? Vannak ugyanis olyan cégek, ahol nagyon nehéz lehet számodra ezeket teljesíteni. Illetve érdeklődj afelöl is, hogy a jutalékokon kívűl van-e még egyéb bónusz, jutalom is és mik azok?

Fontos információ az is, hogy a cég az elején fizet nagyobb jutalékokat az új belépővásárlásaiból, vagy úgymond mélységben, amikor már nagyobb hálózatot építettél fel? Ez azért lényeges, mert sokan örülnek annak, hogy az elején jó nagy összegeket tudnak keresni pár vásárlóval és ez nagyon motiválja is őket, de hosszú távon az ilyen típusú kompenzációs tervek a hálózat növekedésével egyre kisebb jutalékot számol a csapatunk által csatlakoztatott vásárlók forgalmából. Ez azt eredményezi, hogy megint egyfajta mókuskerékbe kerülhetünk, mert folyamatosan kell újabb és újabb vásárlókat személyesen beléptetni, ha nem akarjuk, hogy csökkenjen a jutalékunk.

Viszont van olyan cég, ahol az elején egy viszonylag kisebb „árréssel” jutalmazza az új vásárlásokat, de egyre nagyobb lesz a százalékos jutalék mértéke, ahogy nő a hálózatunk mélysége. Na, az ilyen cégeknél lehet valódi passzív jövedelmet felépíteni, mert akkor is szép nagy bevételt generál a hálózatunk, hogyha mi magunk már nem is hozunk aktívan új tagokat a csapatunkba.

Tehát ha neked hosszú távú terveid vannak, illetve fontos az, hogy ne az egyik mókuskerékből ugorj egy másikba, akkor fontold meg a fentieket. Lehet, hogy a gyors nagy bónusz sokkal csillogóbnak tűnik és épp ezekkel próbálnak elcsábítani, de legyél tisztában azzal, hogy ennek később fizeted meg az árát.

8. Cég mérete, tagok száma, forgalma

Nagy biztonságot ad a saját MLM vállalkozásunknak, ha az alapok rendben vannak. Enélkül nem is ajánlott belevágni. Ehhez az kell, hogy maga a cég, amelyiket választunk, stabil alapokon álljon. Ennek egyik lehetséges mutatója az, hogy hány országban van jelen fizikailag is? Tehát nem csak online, hanem valós irodákkal, kiszolgáló, logisztikai központokkal. Pozitívum, ha több különböző régióban, kontinensen is van gyára, ha saját termékeket állítanak elő.

Nem lényegtelen, hogy hány tagja, rendszeres vásárlója van? Én úgy gondolom, hogy ha már többmilliós a létszám, akkor az egy kedvező tényező.

Ez utóbbiból következik a következő fontos adat, hogy mekkora a forgalma? Ha évente milliárdos forgalmat bonyolít, akkor az megint csak jó pont a stabilitás alátámasztására.

Ezeket az adatokat a korrekt cégek transzparensen kezelik és utána is nézhető bárki számára, független forrásokból is.

diagram

9. Nemzetközi piacon is elérhető?

A 8. pontból következik, hogy egy jó MLM vállalkozáshoz az az ideális, ha a cég minél több országban megtalálható. A legjobb, ha globálisan nyújt lehetőséget az üzlethez és természetesen a vásárláshoz.

Ez azért is lényeges, mert minél nagyobb a cég piaca, annál nagyobb lehet a tiéd is. Így akár itthonról, te is ki tudsz építenni magadnak egy saját nemzetközi vállalkozást. Minél több országból vannak/lesznek kapcsolataid, annál több lábon állhat a vállalkozásod.

10. Vásárlók és üzletépítők aránya

Talán van akinek ez a rész eszébe sem jut egy cég ellenőrzése során. Pedig nem mindegy, hogy a cég termékeit kik veszik meg. Ha nagyon alacsony a „sima” vásárlók aránya, akik nem hálózatépítők, csak termékfogyasztók, akkor az aggodalomra adhat okot. Ez ugyanis utalhat arra, hogy csak azért vásárolnak a cégtől az üzletépítők, hogy teljesítsék a havi forgalmukat.

Egy korrekt cégnek nagyon jó az értékesített termékeinek minősége is és az ára is korrekt. Ha ez tényleg így van, akkor biztos, hogy sokan vásárolnak tőle olyanok is, akiket az üzletépítés nem érdekel, csak a termék. Ezt egy kicsit nehezebb ellenőrizni, de ha forgalom 40-50%-át nem éri el a sima vásárlók által generált forgalom, akkor érdemes jobban utánanézni a dolgoknak. 

Ha ez nem így van, akkor ott vagy a minőséggel, vagy az árral, gond van. Ez pedig hosszútávon nem fentartható üzleti modell és bukást eredményezhet.

Konklúzió

Ez a 10 pont segíthet abban, hogy ne tudjanak egy olyan lehetőségbe „sodorni”, amit később megbánsz és károd keletkezik belőle. Fontos, hogy ne csak azt nézd, hogy ki és hogyan ajánlja, hanem a fentiek alapján a céget is!

Könnyen lehet, hogy valaki lehengerlően meggyőzően ajánl valamit, mert az is lehet, hogy ő sem nézett utána és ő bele sem gondolt, hogy mik lehetnek a bökkenők, csak szuper pénzkereseti lehetőségnek gondolva, azonnal belekezdett a továbbajánlásába.

Nem csak a szándékos megtévesztésektől kell megvédd magad, hanem a jóhiszemű kedves ismerősöktől is, ha az a dolog nem tuti. Ő nem akar neked rosszat, csak nincsnek meg a megfelelő ismeretei még. Használd a fenti 10 pontos szűrőt!

Talán a legegyszerűbb és legelső gyors szűrőd az legyen, hogy üzleti lehetőség nélkül is megvennéd az adott terméket? Ha igen, akkor utána menj végig a 10 pontotn az ellenőrzéshez.

Persze lehet, hogy nem felel majd meg mind a 10 feltételnek, de akkor az legyen az egyéni kockázatviseléseddel összhangban. Például, ha egy most induló új lehetőséget találsz és belevágsz, akkor tudd, hogy nagy kockázatot vállalsz. Ha neked ez belefér, akkor lelked rajta. Ez mindenkinek az egyéni beállítottságától függ.

Én személy szerint csak 10 pontosat választanék! 🙂

Konkrétan mit válassz?

Nem tudom, hogy neked személy szerint melyik cég ajánlata és termékpalettája felelne meg a legjobban, hiszen ez teljesen egyén függő. De ha érdekel, hogy én konkrétan melyik céggel dolgozom, amelyik a fenti 10 feltételnek és még ezen felül továbbiaknak is megfelel, akkor nézd meg ezt az érdeklődőknek szóló oldalt és kérd rajta az információt! Hidd el, nem veszíthetsz semmit! De szó szerint! 🙂

Online vállalkozás pofon egyszerűen

Építs fel te is egy saját vállalkozást, kockázatok nélkül! Kérd te is a részleteke, hogy hogyan tudod te is megcsinálni!