„De nem csinálnak semmit a hálózatomban…”

Mikor egy új érdeklődő csatlakozik egy céghez, akkor hány professzionális hálózatépítői képességgel rendelkezik? Zéró… nulla, eggyel sem.
Milye van egy új munkatársnak? A vágya arra, hogy felépítse a saját üzletét….és egy rakás kérdése és problémája.
Ezek után pedig reklamálunk, hogy „Az új munkatársam nem csinál semmit!”
Reklamáció helyett inkább tanítsuk meg neki, hogy hogyan kezdje el a munkát. Hogyan induljon el. Tegyük fel magunknak a kérdést. Adtunk legalább egy pár tippet, útmutatót, teendőt a kezdéshez? Például:
- Leírtunk neki pár konkrét mondatot arra, hogy mit mondjon a jelöltjeinek például telefonon? Vagy csak ezt mondtuk: „Nem is tudom mit mondj nekik. Ezek a te barátaid, úgyhogy tedd ahogy jónak látod!”
- Feloldottuk az értékesítéssel kapcsolatos kifogásait? Az elutasítástól való félelmeit? Adtunk neki pár tippet arra, hogy mit mondjon a negatív visszajelzések megelőzésére?
- Leírtuk neki szóról-szóra, mit mondjon a jelöltjeinek arra, ha azok drágának tartják a termékeket?
- Leírtuk neki szóról-szóra, mit mondjon a jelöltjeinek ahhoz, hogy azok most csatlakozzanak?
- Leírtuk neki szóról-szóra, mit mondjon a leggyakoribb kifogásokra, amikkel találkozhatnak?
Először végezzül el a saját dolgunkat! Az új munkatársainkat lássuk el egy minimális kézség-készlettel, amire szükségük van a kezdéshez!
Eddig tartottak Big Al tippjei. Én megfogadtam a tanácsát. Minden új munkatársam, friss jelentkezőm megkapja az induláshoz az online „tanfolyamát”, amit ő is azonnal használni tud, akár akkor is, ha már másnap van neki is egy új érdeklődője.
A hálózatépítés tulajdonképpen a tanulásról és az információ átadásáról (is) szól. A cél, hogy minél gyorsabban haladhasson az, akiben megvan a szándék. Neked vannak céljaid? Tennél is érte? Van rá sok megoldás, de egyet tudok ajánlani én is: